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 Pique fil jaune Lifan 150 sur regulateur

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thomas
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MessageSujet: Pique fil jaune Lifan 150 sur regulateur   Mar 6 Juil - 10:34

Bonjour,

Petite question:

Sur un lifan 150 il n'y a qu'un seul fil qui sort de l'allumage (jaune) qui fourni du jus en sortie 12V alternatif.

Ou faut-il le connecter sur le redresseur?

Le fil rouge sur le redresseur étant la sortie 12V continu et le vert la masse, il reste le jaune et le blanc.

Donc soit sur le jaune, sinon sur le blanc ou le dédoubler en deux et le connecter sur le jaune et la blanc.

PS: dans le pire des cas lequels gère la charge batterie et lequel les phares.

Merci les gars car après sa j'ai tout boucler
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thomas
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MessageSujet: Re: Pique fil jaune Lifan 150 sur regulateur   Mar 6 Juil - 14:07

Bon je vais me répondre mais si certain veulent confirmer, c'est gratis Very Happy

J'ai trouver les explications suivantes sur des forum anglais ou ricain:

I just completed splicing a Lifan 150 CDI Box into my 1991 CT70 Wiring Harness.

Here is what I did:

I first clipped off the connectors at the motor, where the CDI on the original harness mounted and at where the motor meets the harness.

Next, I tied the yellow and white wire together on the stock harness and put a terminal on it. This was connected to the yellow coming from the Lifan 150 rotor.

THen, I matched wires up through the harness and connected them into the Lifan 150 CDI. When I was done, I needed two more wires than the original harness had, so I cut two lengths of red, snaked them down, and electrical taped them in.

Now the Lifan 150 ignition has a plug and Play wiring harness when it goes back into the bike. It is actually on my TB108 build and I plan on keeping it there.

I am pretty sure why there are 2 extra wires. Its because I think this thing double fires. The CDI pickup has two fire wires coming out...one is not a ground. And two spark leads come out as well. So, it may deliver double spark, waste spark, or maybe it has something to do with the CDI mapping, advance curve, or what have you.


*******************

Yellow wire doesn't go to the battery. White wire does. YOu are not charging because no power is going to the charging circuit.

Above, I detailed how you have to wire it. I decided on the split version...the yellow coming out of the ignition goes to both the white and yellow wires in the harness. And if i like it, I'm going to wire my Green CT the same way since it runs a single output stator wire


Donc il semble bien qu'il faut faire un split sur le fil jaune en sortie de l'allumage et le repiquer sur le jaune et aussi le blanc sur le régulateur 12V.

++
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thomas
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MessageSujet: Re: Pique fil jaune Lifan 150 sur regulateur   Jeu 8 Juil - 14:51

Alors personne pour donner un avis? :...(

Je vais tester ce week en espérant que le redresseur ne prendra pas feu alors.
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MessageSujet: Re: Pique fil jaune Lifan 150 sur regulateur   

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